30 januari tm 1 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wilma en Hans wgenhb - WaarBenJij.nu 30 januari tm 1 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wilma en Hans wgenhb - WaarBenJij.nu

30 januari tm 1 februari

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Hans

03 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

hier zijn we weer met een verslag ,nadat we een paar dagen zo afgelegen geen bereik hadden.
30 januari zijn we na onze lange pittige wandeling van de vorige dag, rustig vertrokken naar Napier, een stadje dat na een aardbeving in 1931 helemaal in een art deco steil is herbouwd, wel leuk om te zien maar weinig te beleven
we hebben savonds een wandelingetje langs de oceaan gemaakt en lekker gegeten.
31 januari zijn we naar een lange rit,met veel stops met mooie uitzichten, in Wellington aangekomen, een drukke stad waar ik (wilma)na een lange rit wel wat moeite had met het rijden, vooral omdat je met de stroom mee moet, en toch extra goed moet opletten - gelukkig zat hans naast mij, en zo is alles toch nog goed gekomen..uiteindelijk hebben we de auto bij de ferry gedropt en zijn we naar het hotel gelopen. het hotel lag midden in de stad en het was zaterdag avond, dus je snapt het al, weinig geslapen met al het lawaai.
1 februari, vanmorgen al vroeg op pad om de ferry, voor de oversteek naar het zuider eiland te halen.
bij de ferry aangekomen, zien we de boot al liggen, maar het blijkt dat de boot kapot is en eerst gemaakt moet worden, de laadklepdeur wil niet meer dicht (toch een belangrijk iets als je de oceaan opgaat)
na een vertaging van 5 uur komen we dus laat aan in Picton op het zuidereiland.daar moeten we nog 1,5 uur met de watertaxi om bij onze lodge aan te komen. de lodge was daarin tegen zeer de moeite waard echt prachtig